Shade of Aran
Vlastnosti
Nízký armor
Immuní na Mind Numbing Poison, Curse of Tongues, a Silence efekty
Základní kouzla
Frostbolt - 3s cast, 3500 - 4500 frost damage a zpomalení. Přerušitelné.
Fireball - 2s cast, 3910 - 5290 fire damage. Přerušitelné.
Arcane Missiles - 5s channelované, pět střel, každá po 1260 až 1540 arcane damage (6300-7700 celkově). Přerušitelné
Chains of Ice - 10 sekundové "zakořenění", neničí se damage. Dispelnutelné.
AoE Counterspell - Deset yardů radius AoE okolo Aran, zamyká školu na deset sekund.
Všechny Aranovi kouzla ,mají nekoněčný dosah, putují i přez stěny a náhodně si vybírá lidi (i pety, včetně snake pasti).
Všechny slow a "kořenící" efekty jsou dispelnutelné (magic)
Je možné přerušovat takovým způsobem až se dostane do "spell locku", v tom případě začne útočit slabým melee, které se řídí threatem. To může zbůsobit problém že "utíká" ze své pozice ve středu.
Speciální schopnosti
Každých 30-35 sekund Aran používá nějakou ze svým speciálních útoků (nikdy nepoužije dvě stejné za sebou). Tyto ability nemohou být přerušeny.
Flame Wreath – 5sec cast. Na 3 náhodné lidi v raidu. Pokud je někdo poblíž nich, udělá kolem nich ohnivý kruh na 15sec. Když někdo překročí jeho hranici odpálí AoE za 3-4k, které zasáhne každého v místnosti. Je tedy důležité se nehnout ani kdyby jste měli umřít na Blizard. Pozn: Pety to ignoruje
Blizzard – 1700/tik, zpomaluje, pohybuje se ve směru hodinových ručiček, nezasahuje lidi na středu místnosti
Massive Magnetic Pull & Arcane Explosion – Přitáhne každého k sobě do středu místnosti, debufne mass slow, a 10sec bude natahovat AE za 9,000-11,000 damage s radiusem 20yardů. Pro představu místnost má 22yd.
Conjured Water Elementals
Water Elementals - Na 40% health, Aran vyvolá 4 elitní Water Elementály. Mají 30,000HP a despawnují se po 90sec. Bez přestávky střílejí frostbolty za 1000-2000 dmg. Mohou být fearováni nebo banishováni.
Polymorph / Drink / Pyroblast
Jakmile Aranovi padne mana na/pod 20%, dá AoE polymorph, sedne si a 10 sec bude pít. Po té co se dopije vykouzlí AoE pyroblast za 7000-7500 damage. Díky polymorphu by měli být hráči na full HP. (pokud padne znova na 20% many, dá si manapotku)
Shadows of Aran
Po 12ti minutách se rozzuří a vyvolá Aranovi stíny a ty wipnou raid
Strategie
Klíčem je přežít. Aranovi útoky nejsou moc nebezpečné, ale speciální jsou smrtící. Dávejte si na ně pozor. Každý se musí naučit kdy se hýbat nesmí a kdy může. Pak je to pohoda.
Aby lidi nezemřeli na Magnetic Pull/Arcane Explosion, každý musí doběhnout ke zdi, když je blizzard tak běhat přez střed a při Flame Wreath se vyvarovat jakéhokoli pohybu i kdyby měli lidi na něco jiného zemřít.
Encounter se nedá resetovat.
Gear
Agro není důležité, protože Aran si vybírá náhodně. Takže opravdu nepoužívat jako například Blessing of Salvation a podobně. Tankové se oblékají do DPS gearů. Každý by měl mít minimálně 8,000 HP v nabufovaném stavu. Čím více, tím lépe. Platí i pro healery a range DPS.
Přerušování
Aranovi základní kouzla (Fireball, Frost Bolt and Arcane Missile) jdou všechny přerušovat. Je nutné dávat pozor aby situace: mana 20% a HP 40% nenastala ve stejnou chvíli (elementálové a polymorph).
Přerušovat kouzlení se dá
Rogue: Kick
Warrior: Pummel a Shield Bash
Shamani: Earth Shock
Druidi: Feral Charge
Mágové: Counterspell
Warloci: Spell Lock
Aran je imuní na silence, daze, & root effekty ale na samotné přerušení imuní není.
Blizzard
Na místě kde blizzard začne se oběví modrý mráček a blizard se začne pomalu ve směru hodinových ručiček sunout místností. Zasahuje polovinu místnosti. Blizzard nezasahuje střed místnosti.
Hráči na melee vzdálenosti od Arana se o Blizzard nemusejí starat (po dobu co jsou ve středu místnosti). Range DPS musí dávat pozor kde je blizzard a utíkat před ním. Jestli je blizzard dostihne utéct mu středem místnosti.
Flame Wreath
Před tím, než se v místnosti Flame Wreath objeví, všichni se musí přestat hýbat.
DMG efekt je spuštěn pokud:
Hráč překročí jeho hranici
Přijmutí ressururection Rebirth nebo Soulstone
Magův Blink
Druidí shapeshifting
Shaman Elemental Totems (Fire Elemental Totem, Earth Elemental Totem)
Následující akce efekt nespustí:
Kouzlení
Otáčení (například Mind Flay či Aimed Shot/Steady Shot pro Huntery)
Paladinský Divine Shield
Rogue Cloak of Shadows
Warriorský Whirlwind
Nether Protection
Peti
Companions (ty malé otravné věci, co většinu času postávají u nohy, speciálně se jedná o Egberta)
Flame Wreath má potvrzenou šanci na krit, šance 10-15%, dělá 7.000+ damage do cíle.
Magnetic Pull / Slow / Arcane Explosion
Všichni musí ihned po teleportu vyrazit ke stěně.
Pokud se lidi nudí a mají dost many mohou dispelovat pomalé lidi. Hlavně zkontrolovat jestli někdo není chycený Chains of Ice.
Water Elementals
Elementálové honou být banishnuti, stunování i fearování, a podléhají Curse of Tongues. Crowd control, tankovat a zabít co nejrychleji, mají každý jen 30.000 HP. Despawnují se po 90 sekundách, jeden warlock zvládne kontrolovat dva najednou (fear a banish).
Polymorph / Pyroblast
Pokud je DPS raidu vysoká a zároveň jde pěkně přerušování jde také dobře, k této fázi nemusí vůbec dojít. Pokud ano, healeři musí co nejrychleji dohealovat raid po pyroblastu. Polymorph se přeruší ve chvíli kdy vypustí pyroblast. Lidé v raidu by měli sami pomost vypitím potionu/snědením Healthston.
Polymorph nepolymoprpne pouze Druidy ve stromu. PvP insignie nepřeruší Mass Polymorph. To mohou jen Water Elementalové.